Frederikshavn Forsynings direktør stopper efter 20 år
Den administrerende direktør for Frederikshavn Forsyning, Claus Reimann Petersen, går på pension - efter næsten 20 år i spidsen for selskabet.
Med udgangen af august 2026 træder Claus Reimann Petersen tilbage efter at have været direktør for Frederikshavn Forsyning siden 2007.
- Forsyningens nye bestyrelse er kommet sikkert fra start, og Forsyningen står nu overfor en række nye opgaver i forbindelse med Forsvarets omfattende udbygninger i Frederikshavn Kommune. Uanset hvor spændende opgaverne er, er det vigtigt, at den, der står i spidsen herfor, også er i organisationen om fem år. Derfor mener jeg, at timingen nu er den rigtige, udtaler Claus Reimann Petersen i en pressemeddelelse.
Inden han kom til forsyningsselskabet, var han kommunaldirektør i Sæby Kommune. Da han først kom til Frederikshavn Forsyning, påtog han sig opgaven at samle og selskabsdanne de sammenlagte kommuners forsyningsvirksomheder til en moderne multiforsyningskoncern med moderselskab og otte datterselskaber.
Claus Reimann Petersen erkender, at det ikke har været en nem beslutning at gå på pension. Men nu ser han frem til at nyde pensionisttilværelsen med sin kone, børn og børnebørn.
Bestyrelsesformand Anker Laden-Andersen takker for den afgående direktørs arbejde:
- Claus Reimann Petersen har været en central drivkraft i udviklingen af Forsyningen gennem mange år, og selvom jeg gerne havde set, at han var blevet, har jeg forståelse for hans ønske. Derfor glæder jeg mig over, at Claus Reimann Petersen har stillet sig til rådighed i perioden efter hans fratræden. Som nyvalgt formand er det skønt at komme til en veldrevet forsyning og virksomhed, men også en velfungerende arbejdsplads med engagerede medarbejdere. På bestyrelsens vegne vil jeg takke for det gode samarbejde og den mangeårige indsats han har ydet for Forsyningen, lyder det.
I første omgang konstitueres vicedirektør Lars B. Østergaard som ny administrerende direktør.